FAQ - Na co se ptáte

Co potřebuje pacient k vyšetření u Vás na klinice? 

Posouzení, zda je nutné vyšetření u specialisty, musí vždy provést váš praktický zubní lékař, u kterého jste registrováni. Pokud váš zubní lékař doporučuje specializované vyšetření, musí vás vybavit žádankou, kde uvede důvod odeslání k odbornému vyšetření, a doplnit potřebné anamnestické údaje, výsledky předchozích vyšetření, RTG snímky a informace o dosavadní léčbě. Všechny tyto dokumenty a snímky musí pacient přinést s sebou. Pro vyšetření na příslušném oddělení stomatologické kliniky (je nutné mít veškerou dokumentaci dle výše uvedeného) se objedná telefonicky.


 Jak se mohu objednat na vyšetření na klinice?

 Pro objednání k vyšetření je nutné kontaktovat příslušné oddělení kliniky telefonicky. Pacienti doporučení praktickým zubním lékařem musí mít žádanku s potřebnými informacemi (důvod odeslání, anamnestické údaje, RTG snímky atd.).


 Jak dlouho trvá čekací doba na vyšetření?

Čekací doba závisí na aktuální vytíženosti kliniky a závažnosti vašeho zdravotního stavu. Doporučujeme se objednat co nejdříve po obdržení žádanky.


  Jaké jsou možnosti platby za ošetření na klinice?

Některé výkony jsou hrazeny zdravotní pojišťovnou, další jsou za přímou úhradu. Na klinice je možné platit hotově nebo kartou, případně převodem na účet.


 Potřeboval bych zubního lékaře, je možné se u Vás registrovat?

Není v možnostech Stomatologické kliniky FN Plzeň plošně registrovat pacienty k zubní péči. Registrace je vždy vázaná na praktickou výuku studentů, podmíněna souhlasem pacienta s tím, že bude ošetřován studenty pod odborným vedením vyučujících asistentů. 


Chtěl bych výkon provést v celkové anestezii, je to možné?

O potřebě a druhu anestezie rozhoduje lékař na základě povahy zákroku a individuálních potřeb pacienta. Volba anestezie závisí na složitosti výkonu, zdravotním stavu pacienta a dalších faktorech, aby byla zajištěna co nejvyšší bezpečnost a komfort během ošetření.